הנקה היא דרך ההזנה המתאימה לתינוק ומותאמת לצרכיו באופן אישי. היא תורמת גם לבריאותם וגם לבריאות אימם. כל ארגוני הבריאות בעולם ממליצים על הנקה בלעדית למשך תקופה של כחצי שנה לאחר הלידה, ולאחר מכן על המשך ההנקה בשילוב עם אוכל משלים, על פי הגיל והתרבות, עד לפחות גיל שנה וכל עוד שהתינוק והאמא מעוניינים בכך. ללא תמיכה פעילה של אנשי בריאות, גדול הסיכוי כי האם המניקה לא תעמוד ביעדי ההנקה המומלצים או האישיים שלה. מטרתה של הכשרה זו היא הקניית כלים חשובים בתמיכה בהנקה והתמודדות עם מצבים שונים של האם ושל התינוק.

ההכשרה תתבצע על ידי ד”ר דינה צימרמן (רופאת ילדים מומחית, יועצת הנקה בינ”ל מוסמכת-מרכזת הקורס), ורד בוקעי ( BSc.Nutr בתזונה, יועצת הנקה בינ”ל מוסמכת) וד”ר שרון ברנסבורג צברי (PhD ביוכימיה, יועצת הנקה בינ”ל מוסמכת).

*מספר המקומות מוגבל.

בשיתוף עם:

קהל יעד

רופאי ילדים ושפחה

רופאי נשים

מקום

בית התרבות ע"ש רייזל, רח' גאולה 12, כפר סבא

תאריך התחלה: 03.01.2018

מספר מפגשים: 4

שעות: 14:30-17:30

מחיר: 700 ש"ח

מתי נפגשים

  • מפגש 1 - 3.1.18
    היכרות עם המרצות ומטרות ההשתלמות. ד"ר דינה צימרמן – תפקיד הרופא בתמיכה בהנקה כולל הנחיות חדשות ד"ר דינה צימרמן – אנטומיה ופיזיולוגיה תפקודית של תהליך ההנקה ד"ר שרון ברנסבורג צברי – הנקה כנורמה ודפוסי האכלה מצופים גב ורד בוקעי – מי היא יועצת הנקה? מה התפקיד של יועצת ההנקה? איזה סוגי תמיכה בהנקה יש? מהות הקשר בין היועצת לרופא.
  • מפגש 2 - 17.1.18
    ד"ר שרון ברנסבורג צברי- חלב האם כאוסף רקמות הנותן מענה לצרכים של התינוק: רקמה תזונתית, רקמה חיסונית והנחייתית, רקמה תאית, רקמה אנדוקרינית והקשר למיקרוביום.
  • מפגש 3 - 31.1.18
    ורד בוקעי- הנקה תקינה ומכשולים אפשריים בהנקה. דיון במגוון מקרים ופתרונות אפשריים שיועצת הנקה יכולה לתת במצבים אלו. דיון במקרים בייעוץ הנקה.
  • מפגש 4 - 14.2.18
    ד"ר דינה צימרמן- הנקה במצבים חריגים, מצבים אמהיים ומצבים של התינוק.