הגישה המוטיבציונית היא גישה מבוססת ראיות להנעה לשינוי התנהגותי, המאומצת ומיושמת על ידי ארגוני בריאות ברחבי העולם, ונלמדת במסגרות טיפוליות ואקדמיות. זוהי גישה ממוקדת מטופל, שמטרתה הנעה לשינוי התנהגותי ושיתוף פעולה עם תכניות טיפול.

הגישה, אשר התפתחה מתחום הטיפול בהתמכרויות ונוסחה על ידי שני הפסיכולוגים מילר ורולניק, נתמכת על ידי ממצאים אמפיריים רבים ומהווה חלק מתכניות קידום בריאות רבות ברחבי העולם. היא מבוססת על מחקר, המדגים כי עמדה מתעמתת מצד גורמים טיפוליים מגבירה את ההתנגדות מצד המטופלים. מוטיבציה לשינוי מובנת כתהליך דינמי המושפע מהאינטראקציה עם הסביבה, ובייחוד עם הגורם המטפל. על כן הגישה המוטיבציונית כוללת אסטרטגיות עבודה המכוונות להגברת מוטיבציה לשינוי התנהגותי, תוך הימנעות מכוונת מעימות.

בסדנא זו תרכשו כלים מעשיים לניהול שיחות עם מטופלים ו/או הוריהם, הזקוקים ליד מכוונת ולסיוע בשינוי התנהגותי למגוון נושאים רלוונטיים לבריאותם, כגון: שינוי תזונתי, פעילות גופנית, שינוי הרגלי חיים, הגברת היענות לטיפול תרופתי/התנהגותי ועוד, תוך הימנעות מעימותים והגברת שיתוף הפעולה.

קהל יעד

רופאי ילדים ומשפחה

אחיות טיפת חלב

אנשי מקצוע בתחומי הבריאות, החינוך והטיפול

מקום

קמפוס חרוב לילדים, הר הצופים, ירושלים

תאריך התחלה: 09.11.2017

מספר מפגשים: 3

שעות: 16:00-20:30

מחיר: 650 ש"ח

מתי נפגשים

  • מפגש 1 - 9.11.17
    הצגת הגישה המוטיבציונית: רקע מחקרי ותיאורטי + צפייה בסרטוני הדגמה, לימוד ותרגול כלים ממוקדי מטופל (OARS) חלק א' (שאלות פתוחות ושיקופים)
  • מפגש 2 - 16.11.17
    מסירת מידע בגישה המוטיבציונית : לימוד ותרגול כלים לעבודה ממוקדת מטופל (OARS) חלק ב' (חיזוקים וסיכומים), עבודה מול התנגדויות על פי הגישה המוטיבציונית – לימוד ותרגול
  • מפגש 3 - 23.11.17
    זיהוי והפקת שפת שינוי – לימוד ותרגול: בניית תכנית שינוי, תרגילים מסכמים במליאה ובקבוצות.
הורדת הסיליבוס המלא