גישת הריאיון המוטיבציוני היא אחת השיטות היעילות ביותר להגברת מוטיבציה לשינוי התנהגותי. הגישה המוטיבציונית התפתחה מתחום הטיפול בהתמכרויות ונוסחה על ידי הפסיכולוגים פרופסור מילר ופרופסור רולניק. הגישה מבוססת על מחקרים המדגימים כי עמדה מתעמתת מצד גורמים טיפוליים מגבירה את ההתנגדות מצד המטופלים. על פי הגישה, מוטיבציה לשינוי היא תהליך דינמי המושפע מהאינטראקציה עם הסביבה, ובייחוד עם הגורם המטפל. על כן הגישה המוטיבציונית כוללת אסטרטגיות עבודה המכוונות להגברת מוטיבציה לשינוי התנהגותי, תוך הימנעות מכוונת מעימות.

מעבר להיותה יעילה ומקדמת שינוי אצל המטופל, השיטה מתגמלת עבור המטפל. במקום שיח דורשני ומתעמת, מתפתח שיח אמפטי ומכבד, שאינו מתיש את המטפל, אלא ממלא ומעצים אותו.

על המנחה:
ד”ר זהר שלו – רופאת ילדים מומחית, בעלת מרפאה עצמאית קהילתית בפרדס חנה. בוגרת קורס גושן לרפואת ילדים התנהגותית התפתחותית. מאבחנת ומטפלת בהפרעות קשב. בוגרת קורס להדרכת הריאיון המוטיבציוני במסגרת החוג לאורחות חיים של איגוד רופאי המשפחה. במהלך השנה האחרונה העבירה, יחד עם דוד לב, קורס הכשרה בסיסית לרופאים ומטפלים במסגרת גושן וויצ”ו. כיום היא מנחה קבוצת מטפלים בתרגול הריאיון המוטיבציוני.

בשיתוף עם מרכז הפעו”ט

קהל יעד

רופאי ילדים ומשפחה

אחיות טיפת חלב

אנשי מקצוע בתחומי הבריאות, החינוך והטיפול

מקום

מרכז הפעו"ט, רחוב חצב 1 טירת כרמל

תאריך התחלה: 05.01.2018

מספר מפגשים: 3

שעות: 9:00-13:00

מחיר: 700 ש"ח

מתי נפגשים

  • מפגש 1 - 5.1.18
    הצגת הגישה המוטיבציונית: רקע מחקרי ותיאורטי + צפייה בסרטוני הדגמה, לימוד ותרגול כלים ממוקדי מטופל (OARS) חלק א' (שאלות פתוחות ושיקופים)
  • מפגש שני - 12.1.18
    מסירת מידע בגישה המוטיבציונית : לימוד ותרגול כלים לעבודה ממוקדת מטופל (OARS) חלק ב' (חיזוקים וסיכומים), עבודה מול התנגדויות על פי הגישה המוטיבציונית – לימוד ותרגול
  • מפגש 3 - 19.1.18
    זיהוי והפקת שפת שינוי – לימוד ותרגול: בניית תכנית שינוי, תרגילים מסכמים במליאה ובקבוצות.
הורדת הסיליבוס המלא